بررسی مولفه های موثر وفاداری در مشتریان
مقاله مدیریت، بررسی مولفه های موثر وفاداری در مشتریان در بانک های دولتی شهرستان گرگان، خلاصه: پژوهش حاضر به منظور بررسی روابط مستقیم و غیر مستقیم کیفیت خدمات به عنوان متغیر بیرونی و سیمای سازمان، اعتماد و هزینه های تغییر به عنوان متغیر های درونی بروی وفاداری مشتریان به بانک ها در غالب یک مدل علی ...
بررسی مولفه های موثر وفاداری در مشتریان
فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 8
حجم فایل: 916
قیمت: : 4000 تومان
بخشی از متن:
خلاصه:
پژوهش حاضر به منظور بررسی روابط مستقیم و غیر مستقیم کیفیت خدمات به عنوان متغیر بیرونی و سیمای سازمان، اعتماد و هزینه های تغییر به عنوان متغیر های درونی بروی وفاداری مشتریان به بانک ها در غالب یک مدل علی برگرفته از مدل پیشنهادی (آیدین و ازر 2005) صورت گرفت. حداقل حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کاکران، 200 نفر محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده در این مطالعه از نرم افزار آماری spss استفاده شد. بین کیفیت خدمات و سیمای سازمان، اعتماد، هزینه های تغییر و وفاداری مشتری رابطه مثبت و معنی داری وجود داشت. نتیجه ی تحلیل مسیر نشان داد که با کنترل کردن مفروضه ی ثابت ماندن واریانس مانده ها، مدل پیشنهادی از برازش کامل برخوردار بود.
نویسندگان: بیتا طباطبایی عمید، محمدرضا ابوجعفری