دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 126 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 110 |
تاثیر محرومیتهای عاطفی محیط پرورشگاهها خودپنداره بر خود پنداره کودکان پرورشگاهی
پژوهشگران در دیدار های خود با گروهی از کودکان پرورشگاهی شهر مشهد در حین برنامه ها و فعالیتهای فکری و حرکتی مختلف این کودکان احساس می کردند که اکثرا جسارت ، اعتماد به نفس ، امید به موفقیت و . . . کافی در این کودکان نیست و در حالیکه از لحاظ فکری و فیزیکی مشکل خاصی نداشتند و قابلیتهای لازم برای اجرای عمل را دارا بودند .
در پیش فرضهای اولیه به نظر می رسید که این مشکلات کودکان احتمالا به علت رشد در شرایط خاص پرورشگاهی است . موضوعاتی همچون فقدان حمایت والدین ، عدم حضور مادر در حساسترین دوران رشد ، فقدان الگوهای ثابت رفتاری ، عدم وجود تقویتهای ملموس اجتماعی کافی ، فقدان محرکهای کافی که مستلزم رشد سالم هستند ، داشتن خاطرات تلخ گذشته خویش ، کمبود ارتباطات متنوع و باز اجتماعی متناسب با رشد ، کمبود امکانات مالی ، تفریحی ، فرهنگی ، آموزشی و از این قبیل عواملی هستند که مجموعا زمینه تشکیل دیدگاه و ادراک منفی نسبت به خود و نسبت به جهان را در این کودکان فراهم کرده اند .
لذا برای اثبات یارد این پیش فرض اقدام به پژوهش در باب تاثیر محرومیتهای مختلف محیط پرورشگاه برخود پنداره کودکان پرورشگاهب و سپس مقایسه آن با خود پنداره کودکان غیر پرورشگاهی یعنی کودکانی که در خانواده و به اتفاق والدین خود زندگی می کنند نمودیم تا به کمک ابزار ، روش و آزمون پژوهش و آماری مناسب تفاوت ویژگیهای خود پنداره این دو گروه از کودکان را بررسی و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری نماییم .
فهرست مطالب:
عنوان |
1 |
فصل اول : مقدمه |
2 |
مقدمه |
3 |
بیان مسئله |
4 |
اهمیت موضوع |
7 |
هدف از تحقیق |
8 |
میدان و قلمرو تحقیق |
10 |
فرضیات تحقیق |
10 |
تعریف عملیات اصطلاحات |
11 |
فصل دوم : پیشینه تحقیق |
15 |
خود ( خویش ) |
16 |
خودپنداره |
20 |
پیدایش و رشد |
20 |
اجزا خودپنداره |
22 |
انواع خودپنداره |
23 |
سلسه مراتب خودپنداره |
26 |
ثبات خودپنداره |
26 |
عزت نفس |
27 |
عزت نفس و منبع کنترل |
29 |
دیدگاه اسلام |
30 |
نفس ( روح ) |
30 |
ضرورت شناخت نفس |
32 |
پرورشگاه |
36 |
ریشه ها |
39 |
فقدان |
41 |
دلبستگی وجدایی |
43 |
مروری بر ویژگی های اخیر |
46 |
فصل سوم : روش تحقیق |
50 |
ماهیت طرحهای علی مقایسه ای |
52 |
دشواریهای موجود |
53 |
روش جمع آوری داده ها |
54 |
جامعه , نمونه و روش نمونه گیری |
56 |
روش تحلیل داده ها |
56 |
ابزار اندازه گیری و جمع آوری اطلاعات |
57 |
رشد مقیاس |
58 |
توصیف کلی |
60 |
توصیف خوشه ها |
63 |
اعتبار و پایایی مقیاس |
65 |
اجرا , نمره گذاری و تفسیر |
67 |
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها |
71 |
توصیف نمونه ها |
72 |
داده های جمع آوری شده |
73 |
فرضیه اول |
81 |
فرضیه دوم |
82 |
فرضیه سوم |
83 |
فرضیه چهارم |
84 |
فرضیه پنجم |
85 |
فرضیه ششم |
86 |
فرضیه هفتم |
87 |
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری |
88 |
مقدمه |
89 |
فرضیه های تحقیق |
90 |
یافته های اضافی |
96 |
نتیجه گیری کلی |
96 |
محدودیتها |
100 |
پیشنهاداتی برای پژوهش آینده |
100 |
منابع |
102 |
فارسی |
103 |
انگلیسی |
105 |