دسته بندی | مکانیک |
بازدید ها | 20 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 206 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
جعبه دنده های اتوماتیک از سال ها قبل تا کنون تغییرات چندانی نداشته اند و توسعه آنها با تکامل تدریجی اتومبیل ها انجام گرفته است و با وجود این که وظیفه اصلی آن تغییر و تبدیل دور و گشتاور می باشد،مع ذلک وضعیت دنده عقب،حالت خلاص و همچنین حالت ترمز موتوری در آن پیش بینی گردیده است.
اتومبیل های آمریکایی در طول 30 تا 40 سال اول اختراع شان با استفاده از جعبه دنده های نسبتا خوب و ساده طراحی گردیدند و در آنها جعبه دنده های معمولی لغزشی 3 یا 4 سرعته به کار برده می شد.مطابق شکل 1 که مجهز به کلاچ اصطکاکی می باشد و عمل قطع و وصل در آن هنگام تعویض دنده ها به صورت مکانیکی انجام می گردد.
در همان زمان طرح جعبه دنده های معمولی با استفاده از دنده های سیاره ای (مجموعه خورشیدی) مد نظر قرار گرفته شده بود که یک نمونه از آن در اتومبیل کادیلاک مدل 1904 به کار برده شد و همچنین بیشتر در مدل های قدیمی اتومبیل فورد از جعبه دنده های معمولی دو سرعته با مجموعه خورشیدی استفاده می شد که سال های متمادی شهرت داشت و بالاخره در سال 1928 از رده خارج گردید.
فهرست
تاریخچه
سیر تکاملی جعبه دنده(Transmission Development)
مشخصات روغن هیدرولیک گیربکس اتوماتیک (عیب یابی با روغن)
خصوصیات روغن هیدرولیک:
گیربکس سه دنده پراید
سیستم هیدرولیک اتوماتیک
تنگنا:(orifice)
سوپاپهای یکطرفه: (check valves)
سوپاپهای اطمینان (relief valves)
سوپاپ های ماسوره ای و یا قرقره ای : (spool valves)
سوپاپ تعدیل: regulator valve))
سوپاپ تعویض: (relay valves)
بدنه سوپاپ ها:
تعویض دنده در گیربکس های با تکنولوژی پیشرفته:
تعویض دنده خودکار با سوپاپهای سولنوئیدی