دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 174 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 145 |
● چکیده پژوهش :
در این پژوهش عمده ترین عوامل موثر بر سنت پذیری از جمله خانواده که مهمترین آن است و بعد دوستان وجامعه و ... مورد بررسی قرارگرفته است . هدف ازاین پژوهش این است که بدانیم چرا سنت پذیری در بعضی خانواده ها وافراد با شدت زیاد و در برخی از شدت کمی برخوردار است ؟ برای بررسی این مسئله دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان جامعه آماری برگزیده وازبین آنان به صورت تصادفی 100 نفر راانتخاب کرده و به وسیله پرسشنامه اطلاعاتی را از آنها کسب کردیم . و اطلاعات به دست آمده در 21 جدول یک بعدی و 20 جدول دو بعدی با استفاده از آزمون X2( خی دو) ، و 20 نمودار تجزیه و تحلیل شد . و در نهایت به این نتیجه کلی رسیدیم که خانواده مهمترین فاکتور در سنت پذیری است.وهر چه در خانواده ای پدر یا مادر سالاری بیشتر باشد،ورفت و آمد با اقوام گسترش پیدا کند،متعاقبا گرایش به سنت بودن و سنتی فکر کردن در فرد افزایش پیدا می کند.فاکتور دیگر موضوع جامعه و دوستان می باشد و هرچه فرد به سمت اینها گرایش داشته باشد، از سنت دورتر می شود سنت پذیری هر چقدر در خانواده قوی و محکم باشد ، باز هم فرد تحت تاثیر جامعه و قرار می گیرد .
بنابراین نباید در پذیرش و درونی کردن سنت درجوانان افراط و تفریط کرد، بلکه باید حد اعتدال را رعایت نمود .
فهرست مطالب
فصل اول
● چکیده پژوهش :
1- مقدمه
2- بیان مسئله یا طرح موضوع
3- اهداف پژوهش
4- اهمیت موضوع پژوهش
5- فرضیات پژوهش
6- تعریف نظری و عملیاتی متغییرها
7- محدوده مطالعاتی پژوهش
فصل دوم
1- مقدمه
2- تعریف سنت پذیری و اصطلاحات و واژه های مرتبط با سنت پذیری
3- انواع سنت پذیری
4- عوامل موثر بر سنت پذیری
5- آثار و تبعات سنت پذیری
6- وضعیت موجود سنت پذیری در ایران و جهان
7- نظریه های مرتبط با سنت پذیری
8- چارچوب نظری
9- جمع بندی و نتیجه گیری
10- مدل مطالعاتی
11- منابع
فصل سوم
1- - روش پژوهش
2- جامعه آماری
3- حجم نمونه و روش نمونه گیری
4- ابزار اندازه گیری ( ابزار سازی )
5- روش جمع آوری اطلاعات
روش های تجزیه و تحلیل ( آماری ) اطلاعات
فصل چهارم
1- مقدمه
2- جداول توصیفی ( یک بعدی )
3- جداول دو بعدی
4- نمودارها
فصل پنحم
1- بحث و نتیجه گیری
2- تنگناها و محدودیت های پژوهش
3- پیشنهادهای پژوهش
4- خلاصه پژوهش
5- فهرست منابع
پرسشنامه