دی جی پروژه(دیجی پروژه)

دانلود .. پروژه.. تحقیقات .. کارآموزی...پایان نامه ... مقالات انگلیسی همراه با ترجمه.. کارآفرینی ...پروپوزال دی جی پروژه

دی جی پروژه(دیجی پروژه)

دانلود .. پروژه.. تحقیقات .. کارآموزی...پایان نامه ... مقالات انگلیسی همراه با ترجمه.. کارآفرینی ...پروپوزال دی جی پروژه

دانلود تحقیقات و پروژه های دانشگاهی. پرسشنامه . گزارش کارآموزی .. طرح کارآفرینی .. مقالات .. دانلود پایان نامه .. دانبود پرسشنامه .. دانلود تحقیق.. دانلود تحقیق دانشجویی .. دانلود پایان نامه معماری .. دانلود پایان نامه روانشناسی .. دانلود پایان نامه ارشد .. دانلود پایان نامه مکانیک .. دانلود پایان نامه ادبیات .. دانلود نمونه سوالات امتحانی .. دانلود نمونه سوال استخدامی .. دانلود طرح توجیهی .. دانلود پروژه برنامه نویسی.. سی شارپ .. پروژه اچ تی ام ال html ..دانلود تحقیق دانشجویی..دانلود پایان نامه حسابداری .. پایان نامه حسابرسی .. دانلود کارآموزی وکالت .. دانلود گزارش کار آموزی حقوق .. دانلود ژنتیک .. دانلود پروژه متلب .. دانلود پایان نامه حقوق .. ارشد .. دانلود مقالات isi ...دانلود پروژه دانشجویی, دانلود پلان


برای سهولت در پیدا کردن مطلب مورد نظر از جستجوی سایت استفاده کنید
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه


از زمان پیدایش علم فاکتورهای انسانی تاکنون سه دوره متفاوت در حیات آن قابل تمایز می باشد دوره اول که برخی آن را عصر «نسل اول» این علم محسوب می دارند، تقریبأ مقارن با سال های 1945 تا1960 است در این دوره کوشش بنیان گذاران علم فاکتورهای انسانی (و در آن زمان روانشنا سی مهندسی) منحصرأ معطوف و مصروف طراحی و بهبود ایستگاههای کار تعبیه شده در سلاح های مختل
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
مداخله ارگونومی در ایران خودرو

فروشنده فایل

کد کاربری 3069
کاربر

از زمان پیدایش علم فاکتورهای انسانی تاکنون سه دوره متفاوت در حیات آن قابل تمایز می باشد. دوره اول که برخی آن را عصر «نسل اول» این علم محسوب می دارند، تقریبأ مقارن با سال های 1945 تا1960 است. در این دوره کوشش بنیان گذاران علم فاکتورهای انسانی (و در آن زمان روانشنا سی مهندسی) منحصرأ معطوف و مصروف طراحی و بهبود ایستگاههای کار تعبیه شده در سلاح های مختلف مثل هواپیما، تانک، کشتی و غیره، طراحی مشاغل و عمدتأ کارهای یدی و بدنی، بهبود نمودارها و آلات و ادوات کنترل ماشین مثل اهرم، کلید و غیره و بطور کلی تسهیل روابط تعاملی انسان- ماشین در موارد بسیار اختصاصی، جزئی و در سطح «خرد» متمرکز شد.

در فاصله سال های 1980 - 1960 که در حقیقت «دوره دوم» حیات علم فاکتورهای انسانی است به لحاظ رواج استفاده از کامپیوتر در سطح جامعه و نیز افزایش میزان مشاغلی که بیشتر نیازمند کار فکری بوده تا فعالیت یدی و بدنی، این علم با اولین مرحله تکاملی خود مواجه شد. در مقطع زمانی مذکور محققان این رشته بیشتر توجه خود را معطوف به مطالعه بر روی نحوه کسب و پردازش اطلاعات از جانب انسان کردند. در این دوره علم فاکتورهای انسانی مقولاتی در ارتباط با ظرفیت و قابلیت حواس شنوایی و بینایی جهت پذیرش و جذب و ضبط علایم و اطلاعات، طرز کار سیستم حافظه، توجه، ادراک، کارفکری تصمیم گیری و غیره را مدنظر قرار داد. این دوره را که مصادف با پرتاب سفینه های با سرنشین به فضا توسط سازمان هوانوردی و فضایی امریکا (NASA) بود را می توان دوره شکوفایی و باروری علم فاکتورهای انسانی محسوب کرد که ما حصل آن تالیف و تدوین مهم ترین کتب و مراجع این علم می باشد. البته لازم به یادآوری است که یکی از مهم ترین حوادث در حیات علم فاکتورهای انسانی در اواخر این دوره، یعنی در سال 1979 ، به وقوع پیوست و آن حادثه ای در نیروگاه اتمی «تری مایل آیلند» واقع در ایالت پنسیلونیا در ایالات متحده امریکا بود. علت العلل این حادثه که منجر به تعطیل همیشگی یکی از را کتورهای این نیروگاه و تخلیه موقت بیش از 140000 تن سکنه اطراف آن و میلیاردها دلار ضرر و زیان شد، همانا سر در گمی و اشتباه کارکنان اطاق کنترل عنوان شد. علت آن نیز به نوبه خود عدم ملحوظ داشتن ملاحظات اولیه فاکتورهای انسانی در طراحی اطاق کنترل ذکر شد و این امر در تمام گزارشات و تحقیقات بعدی به عنوان مهمترین نقص «فنی»این نیروگاه تشخیص داده شد. در هر صورت این واقعه نقطه عطفی در تاریخ علم فاکتورهای انسانی محسوب می شود، زیرا که موجب آشنایی مقامات کشوری و افکار عمومی در امریکا با اثرات حیاتی توجه به ملاحظات این علم در بهره برداری سالم و صحیح از تکنولوژی گردید.

در حقیقت از این زمان بود که علم مزبور به طور جدی به عنوان علمی موثر برای «پیشگیری» حوادث صنعتی با آسیب های جانی و مالی شناخته و مورد استفاده قرار گرفت . دوره سوم یا به عبارت دیگر «نسل سوم» علم فاکتورهای انسانی در آغاز دهه هشتاد (میلادی) آغاز شد.در این زمان تدریجا این اندیشه متبلور شد که در رابطه انسان با ماشین، نه تنها باید به بررسی تعامل این دو عامل در سطح بررسی ایستگاه های کاری و توانائی های روانی انسان ها پرداخت، بلکه در سطوح دیگر، از جمله آموزش و تحلیل عملکرد انسانها در حوزه ای فراخ تر و فراتر از محیط کاری درون اتاق کنترل و یا کابین خلبان را باید مورد بررسی قرار داد (علت تحت توجه قرار گرفتن این مقولات که شاید به ظاهر دور از عرصه های محیط کاری قلمداد شوند، همانا تاثیر مستقیم و نهایی آنها بر رفتار و عملکرد انسان اپراتور در حال انجام کار می باشد.) بدین ترتیب قلمروی «کلان» علم فاکتورهای انسانی متولد شد و مقولاتی از قبیل تاثیر تکنولوژی روی سازمان و مدیرت واحدهای صنعتی، نیازهای خاص سازمانی و اداری یک تکنولوژی مخصوص، نقش ساختار سازمانی در عملکرد و ایمنی یک تکنولوژی، تاثیر فرهنگ نهادی و سازمانی بر روی کارایی، کیفیت تولید و ایمنی و بالاخره اثرات فرهنگ جامه بر روی کاردهی و عملکرد کل سیستم متشکل از مورد مطالعه قرار گرفت.

فهرست مطالب

مقدمه ................................................................. 1

مداخله ارگونومی در کشور های در حال توسعه ................................... 3

انتفال تکنولوژی و ارگونومی................................................ 6

کارهای آموزشی – پژوهشی در ایران .......................................... 9

مداخله ارگونومی در صنعت ...................................................... 10

بررسـی ارگونومی درایران................................................. 13

مداخله ارگونومی در بزرگترین شرکت خودروسازی ایران ............................ 16

- معرفی روشها و بیان تجربیات ................................... 16

- مقدمه و اهداف ................................................ 16

- مواد و روش ها ................................................. 19

- بحث ............................................................................ 27

بررسی علل غیبت از کار در شرکت ایران خودرو ........................................... 31

- مقدمه ............................................................... 31

- وضعیت موجود در شرکت ......................................... 36

- روش انجام کار .................................................. 37

- نتیجه گیری......................................... 38

طرح کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنه سازی شرکت ایران خودرو ...................... 43

- مقدمه و اهداف ........................................... 44

- روش انجام کار.................................................... 45

طرح بهینه سازی ایستگاه های کار .................................................................... 49

- مواد و روش ها ............................................ 51

- نتایج ............................................................... 52

- بحث ................................................................... 53

پیشنهادات .............................................. 55

و درآخر ................................................ 56

منابع 59

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی