دسته بندی | برنامه نویسی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 122 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
تحقیق کامل راجع به بررسی رابطه سبک های مدیریتی با رضایت شغلی معلمان دوره متوسطه برای رشته کارشناسی علوم تربیتی در 52 صفحه وورد و قابل ویرایش
بیان مسأله:
امروزه اهمیت نظام آموزش متوسطه برای پیشبرد اهداف توسعه کشور نزد سیاستمداران به اثبات رسیده است . با این وجود ، آموزش وپرورش متوسطه ایران در ارایه ی خدمات آموزشی از جنبه های کمی و کیفی با دشواری هایی رو به روست . نتایج تحقیقات نشان داده است که مهمترین این دشواری ها عبارتند از : وجود بوروکراسی حاکم بر مدرسه ، ناکارآمدی دبیران ، پایین بودن میزان انگیزش دبیران درتدریس و نبود برنامه ریزی صحیح درارایه ی دروس در طول ترم . با توجه به این مشکلات ، وجود مدیران اثربخش در سیستم آموزش متوسطه ایران مورد تردید است . پرسشی که در اینجا مطرح است این است که وجه تمایز مدیران آموزشی اثر بخش با غیر اثربخش کدام است ؟ آدیمی (2009) مدیریت آموزشی را از مدیریت آموزشی اثر بخش را متمایز می سازد . مدیریت آموزشی به کاربرد منابع انسانی و مالی مدرسه برای تحقق اهداف آموزشی گفته می شود .در حالیکه مدیریت آموزشی اثربخش عبارت از استفاده موثر و بهینه از منابع انسانی و مادی مدرسه و جامعه به منظور پیشبرد اهداف آموزشی است از دیدگاه هرسی و بلانچارد (1985) مدیریت موفق و موثر مدیریتی