دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 261 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 73 |
فایل مربوط به فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بررسی رابطه انگیزش شغلی دو عاملی هرزبرگ و بهبود عملکرد شغلی کارکنان در 73 صفحه وورد و قابل ویرایش به همراه فهرست کامل منابع مورد استفاده
مقدمه:
انگیزش از موضوعات و مفاهیم اساسی در مدیریت سرمایه ای انسانی بوده و آثار و نوشته های بسیاری در خصوص انگیزش از سوی دانشمندان مختلف مطرح شده که در آنها هم از نظر تئوریک و هم از نظر تجربی، فنون انگیزشی مورد استفاده توسط مدیران برای بهبود عملکرد افراد مورد بحث و بررسی گرفته است.نظریه پردازان کلید موفقیت سازمانی را مدیریت موثر نیروی انسانی می دانند و با وجود حرکت سریع سازمانها به سوی فن آوری، نقش انسان به عنوان عامل حیاتی و استراتژیک سازمان بیش از بیش مورد توجه قرار گرفته است.از اینرو جلب رضایت کارکنان و علاقمند کردن بیشتر آنها به شغل مورد تصدی و در نتیجه برآورده شدن اهداف سازمانی از اهمیت خاصی برخوردار است.یکی از وظایف مهم مدیران در سازمانها، شناسایی استعدادهای بالقوه کارکنان و فراهم نمودن زمینههای رشد و شکوفایی آنان است که زمینه ارتقای بهرهوری را فراهم میکند. امروزه نمیتوان بدون توجه به میزان بهرهوری در تولید و بدون آگاهی از عوامل موثر بر افزایش آن، به سوی توسعه پایدار گام برداشت.
از آنجا که انسان در توسعه نقش کلیدی دارد و تحقق توسعه به دست انسانانگیزش از موضوعات و مفاهیم اساسی در مدیریت سرمایه ای انسانی بوده و آثار و نوشته های بسیاری در خصوص انگیزش از سوی دانشمندان مختلف مطرح شده که در آنها هم از نظر تئوریک و هم از نظر تجربی، فنون انگیزشی مورد استفاده توسط مدیران برای بهبود عملکرد افراد مورد بحث و بررسی گرفته است.نظریه پردازان کلید موفقیت سازمانی را مدیریت موثر نیروی انسانی می دانند و با وجود حرکت سریع سازمانها به سوی فن آوری، نقش انسان به عنوان عامل حیاتی و استراتژیک سازمان بیش از بیش مورد توجه قرار گرفته است.از اینرو جلب رضایت کارکنان و علاقمند کردن بیشتر آنها به شغل مورد تصدی و در نتیجه برآورده شدن اهداف سازمانی از اهمیت خاصی برخوردار است.یکی از وظایف مهم مدیران در سازمانها، شناسایی استعدادهای بالقوه کارکنان و فراهم نمودن زمینههای رشد و شکوفایی آنان است که زمینه ارتقای بهرهوری را فراهم میکند. امروزه نمیتوان بدون توجه به میزان بهرهوری در تولید و بدون آگاهی از عوامل موثر بر افزایش آن، به سوی توسعه پایدار گام برداشت.
از آنجا که انسان در توسعه نقش کلیدی دارد و تحقق توسعه به دست انسان و....
فهرست مطالب:
2-1- مقدمه
2-2- تاریخچه انگیزش
2-3- تعریف انگیزش
2-4- فرایند انگیزش
2-5- اهمیت انگیزش
2-6- ابعاد انگیزش
2-7- انواع انگیزه
2-8- تئوری های انگیزش
2-8-1- تئوری های ویژگی های شغل
2-8-2- تئوری نیازهای انگیزش
2-8-3- تئوری سلسله مراتب نیاز«مازلو»
2-8-4- تئوری نیاز مک کللند
2-9- نظریه های انگیزش
2-9-1- نظریه های محتوایی
2-9-1-1- سلسله مراتب نیازهای آبراهام مازلو
2-9-1-2- نظریه X و Y مک گریگور
2-9-1-3- نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد کلیتون آلدفر (ERG)
2-9-1-4- تئوری جورج هومانز
2-9-1-5- تئوری دو عاملی هرزبرگ
2-9-2- تئوری یا نظریه های فرایندی
2-9-2-1- نظریه تعیین هدف
2-9-2-2- تئوری تقویت رفتار
2-9-2-3- نظریه برابری
2-9-2-4- نظریه انگیزشی انتظار
2-10- عوامل انگیزشی
2-11- ارتباط میان انگیزش و بهره وری
2-12- انگیزش کلید افزایش عملکرد در سازمان
2-13- ارزیابی تئوری های انگیزشی
2-14- عملکرد شغلی
2-15- ضرورت و اهمیت عملکرد شغلی
2-16- عوامل مؤثر بر عملکرد شغلی
2-17- شاخص های ارزشیابی عملکرد شغلی
2-18- ارزشیابی عملکرد شغلی
2-19- مراحل ارزشیابی عملکرد شغلی
2-20- مروری بر پژوهش های انجام شده
فهرست منابع