دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 115 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
بررسی تحقیقات بازاریابی در بازارهای داخلی ، هدف اصلی در این مقاله می باشد. بررسی سطح تقاضا برای کالا،کیفیت و تعیین قیمت در این مقاله بررسی می شود.در شرایطی که تولید و عرضه کالا و خدمات به عنوان مبنا و میزانی جهت سنجش توسعهیافتگی اقتصادی کشورها قلمداد میشود، عنصری که پایداری این روند را تضمین کند نقشی مهم و حیاتی ایفا میکند. این عنصر بدون شک مصرفکننده است که حق انتخاب دارد. لذا گزینههایی که جهت انتخاب در پیش روی اوست و براساس آنها یکی را بر دیگری مقدم میدارد بسیار اساسی و تعیین کننده است. باید این موارد را شناخت، تحلیل کرد و تولید را برپایه آنها بنیاد نهاد.
بازاریابی محصولات و خدمات، عامل ماندگاری و بالندگی مؤسسات و بنگاههای اقتصادی است، بدین جهت این امر از اهمیتی ویژه برخوردار بوده و در چرخه تولید تا مصرف نقطهای کلیدی تلقی میگردد. حال اگر این فرایند با پشتوانه تحقیقات بازار که خود میتوند بخشی از علم بازاریابی باشد، همراه گردد قطعاً اثربخشی بیشتری خواهد داشت.
فهرست مطالب
تحقیقات بازاریابی در بازارهای داخلی.. 3
مطالعه میدانی (تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعاتی در بازاریابی بیمه) 3
چکیده. 3
کلیدواژه. 3
مقدمه. 4
بیان مساله. 4
تعریف مسئله تحقیق.. 5
سوالات تحقیق.. 5
پیشینه تحقیق.. 5
تحقیقات بازاریابی در بازارهای داخلی.. 6
تعیین طرح تحقیق.. 9
تعیین روش گردآوری اطلاعات.. 9
طراحی فرمهای گردآوری اطلاعات.. 9
نمونه گیری.. 9
گردآوری اطلاعات.. 9
پردازش دادهها10
تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات.. 10
تهیه گزارش تحقیق.. 10
انواع تحقیقات بازاریابی.. 10
تحقیقات کمی.. 10
تحقیقات کیفی.. 10
انتخاب تیم تحقیقات بازاریابی.. 11
تحقیقات اکتشافی.. 11
رویکرد های تحقیق اکتشافی.. 13
تحقیقات اکتشافی.. 13
تحقیقات کمی.. 13
معیارهای تحقیقات بازاریابی در بازارهای داخلی.. 14
گزارش وضعیت حضور در بازار. 14
تحقیقات بازار در شرکتهای کوچک و سازمان غیر سود ده. 14
مقایسه تحقیقات کمی و کیفی.. 15
روش تحقیق.. 16
تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعاتی در بازاریابی بیمه (مطالعه میدانی) 16
سیستم اطلاعات بازاریابی:17
ارزیابی نیازهای اطلاعاتی:18
اسناد و مدارک درون سازمان:19
بازاریابی برمبنای گردآوری اطلاعات محرمانه (Marketing Intelligence):20
تحقیقات بازاریابی :21
تجزیه و تحلیل اطلاعات:21
نتیجه گیری.. 22
منابع. 23
نتیجه گیری.. 24
منابع. 25