تجزیه و تحلیل بخش بندی مشتریان براساس معیارهای ارزش مشتری
فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: docx, pptx ,pdf
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 1292
قیمت: : 4000 تومان
بخشی از متن:
حاوی فایل ورد و پاورپوینت به همراه فایل مقاله اصلی با عنوان:
Analyzing Customer Segmentation Based on Customer Value Components (Case Study: A Private Bank) 2011
چکیده:
در سالهای اخیر مطالعه بر روی بخشبندی مشتریان و طرح طبقه بندی مشتریان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس، در این تحقیق تلاش شده تا یک متدولوژی برای بخشبندی مشتریان یک بانک خصوصی در ایران بر اساس پارامترهای ایجاد ارزش که از دادههای تراکنشی استخراج شدهاند، ارائه شود، سپس مشتریان بر اساس امتیاز ارزش طول عمر آنها (CLV) رتبهبندی می شوند.کشف الگوهای پنهان بین نتایج حاصل از رتبهبندی مشتریان و سایر اطلاعات نظیر دادههای استفاده از سایر خدمات بانکداری و دادههای دموگرافیک از دیگر کارهای انجام شده در این تحقیق است. برای دستیابی به این موارد از تکنیکهای متعدد دادهکاوی نظیر خوشه بندی و دسته بندی بر روی دادههای واقعی یک بانک خصوصی، استفاده شد. تحقیق پیشرو درک روشنی را برای حوزه فعالیتهای بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان فراهم میسازد، به گونهای که سازمان بتواند برنامههای استراتژیک آینده را بر اساس شناخت مناسبی که از بخشهای مختلف مشتریان به دست آورده تبیین کند.