دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 62 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
هدف از این مقاله، بررسی تفکر جدیدی درباره استراتژی بازاریابی است. استراتژی و نوآوری در روشهای مرسوم، بر خلق ایده در محدوده تعیین شده و ساختار یافته صنایع موجود تمرکز دارد. نوآوری یک پدیده اتفاقی است که توسط تعداد محدودی از افراد درون شرکت، که معمولا در بخش تحقیق و توسعه فعالیت میکنند، به دست میآید. دراینجا استراتژی جدیدی با نام: استراتژی اقیانوسآبی معرفی میشود. استراتژی اقیانوسآبی رویکرد جدیدی از استراتژی و نوآوری است که هدف آن رشد و عملکرد پایدار شرکت است. بر خلاف استراتژی رقابتی که شرکتها بهطور معمول سعی میکنند بهجای خلق ارزش، در واقع ارزش موجود را تقسیم یا تصاحب کنند. منطق استراتژی جدید بر پایه تعدادی اصول بنیادی است که به دنبال خلق ارزش توامان برای خریداران محصولات و خدمات و خود شرکت است. با استفاده از این اصول، ابزارها و چارچوبهای طراحی شده، شرکتها قادر خواهند بود نوآوری را به یک فعالیت تکرار شدنی، نظاممند و فرایندی پیوسته، که همه کارکنان شرکت در آن مشارکت دارند، تبدیلکنند. در واقع نوآوری به درون زندگی کاری افراد شاغل در شرکت آورده میشود و فرهنگی را توسعه میدهد که ظرفیت و مسئولیت همه کارکنان را نشانه میگیرد.
فهرست مطالب
چکیده2
واژگان کلیدی:2
مقدمه3
بیان مساله تحقیق3
استراتژی اقیانوسآبی در برابر استراتژی رقابتی5
استراتژی رهبری قیمتها6
استراتژی تمایز7
استراتژی تمرکز7
بنگاه بیاستراتژی8
حرکت از اقیانوس قرمز به اقیانوسآبی8
مطالعه موردی (شرکت سیرک دو سولیل)11
نتیجه گیری16
منابع17