دسته بندی | علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 4680 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد
ارزشیابی برنامه آموزشی تلفیقی-فراگیر دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، بینایی و جسمی-حرکتی در استان خوزستان
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده |
1 |
فصل اول: کلیات پژوهش |
|
1-1-مقدمه |
2 |
1-2-بیان مساله |
4 |
1-3-اهمیت و ضرورت موضوع |
7 |
1-4-اهداف پژوهش |
8 |
1-4-1-هدف کلی پژوهش |
8 |
1-4-2-اهداف جزئی پژوهش |
8 |
1-5-سوالات پژوهش |
9 |
1-6-تعاریف متغیرها |
10 |
1-6-1-تعاریف عملیاتی |
10 |
فصل دوم: پیشینه پژوهش |
|
2-1-مقدمه |
12 |
2-2-ادبیات موضوعی تحقیق |
13 |
2-2-1-ماهیت و اهداف آموزش تلفیقی- فراگیر |
13 |
2-3-اهداف تلفیق |
19 |
2-4-اجرای تلفیق |
19 |
2-5-نگرش |
20 |
2-6-مهارت معلمان |
20 |
2-7-حمایت |
20 |
2-8-برنامه درسی |
21 |
2-9-جامعه |
21 |
2-10-تاریخچه طرح آموزش تلفیقی- فراگیر |
21 |
2-10-1-گروه آسیب دیده بینایی |
22 |
2-10-2-گروه آسیب دیده شنوایی |
22 |
2-10-3-گروه آسیب دیده جسمی– حرکتی |
23 |
2-10-4-خدمات ارائه شده: |
24 |
2-11-اصول کلی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه |
27 |
2-12-مقایسه آموزش تلفیقی و فراگیر |
28 |
2-12-1-آموزش فراگیر |
28 |
2-12-2-کودکان نیمه شنوا |
29 |
2-13-انواع ناشنوایی |
30 |
2-13-1-علل افت شنوایی |
30 |
2-13-2-مشخصات دستگاه شنوایی انسان و حیوانات |
31 |
2-13-3-کم شنوایی مادرزادی و ارتباط آن با توسعه گفتار |
31 |
2-13-4-عوامل موثر در تعیین محل تحصیل کودک کم شنوا |
31 |
2-13-5-کشف و مداخله زودهنگام شنوایی |
34 |
2-14-آشنایی با کودکان و دانش آموزان معلول جسمی_حرکتی |
35 |
2-14-1- مقدمه |
35 |
2-14-2-تعاریف |
35 |
2-14-3- شیوع |
36 |
2-14-4- سبب شناشی |
36 |
2-14-5-طبقه بندی |
36 |
2-15-ویژگی های کودکان معلول جسمی– حرکتی |
38 |
2-15-1-ملاحظات آموزشی |
39 |
2-16-آشنایی با کودکان و دانش آموزان کم شنوا و ناشنوا |
40 |
2-16-1-مقدمه |
40 |
2-16-2-تعریف |
40 |
2-16-3- شیوع |
41 |
2-16-4- سبب شناسی |
41 |
2-17-ویژگی های کودکان دارای آسیب شنوایی |
41 |
2-17-1- انواع افت شنوایی |
41 |
2-17-2-ملاحظات آموزشی |
42 |
2-18-آشنایی با کودکان و دانش آموزان کم بینا ونابینا |
43 |
2-18-1-طبقه بندی |
43 |
2-18-2-کودکان و دانش آموزان کم بینا (آسیب دیدگی خفیف تا متوسط بینایی) |
43 |
2-18-3-کودکان و دانش آموزان نابینا(آسیب دیدگی شدید تا عمیق بینایی) |
43 |
2-18-4- درصد شیوع |
44 |
2-18-5- سبب شناسی |
44 |
2-18-6-برنامه آموزشی |
44 |
2-18-7-ملاحظات آموزشی |
45 |
2-18-8-روش های آموزشی |
45 |
2-19-پیشینه پژوهش |
46 |
2-19-1-پژوهش های داخل کشور |
46 |
2-19-3-مطالعات آموزش فراگیر |
51 |
2-20-ضرورت تعمیم فراگیر سازی آموزش در ایران |
52 |
2-21-آسیب های احتمالی فرا روی فراگیر سازی |
54 |
2-21-1-توانبخشی مبتنی برجامعه |
54 |
2-22-آموزش و پرورش فراگیر |
57 |
2-23-تفاوت فرهنگی |
62 |
فصل سوم: روش پژوهش |
|
3-1- مقدمه |
67 |
3-2- نوع پژوهش |
67 |
3-3-روش تحقیق |
67 |
3-4- روش جمع آوری اطلاعات |
67 |
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات |
67 |
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها |
68 |
3-7-جامعه آماری |
68 |
3-8- روش نمونه گیری |
68 |
3-9- روش تعیین حجم نمونه |
69 |
3-10- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش |
70 |
3-10-1- اعتبار یا روایی |
70 |
3-10-2- پایایی پژوهش |
71 |
فصل چهارم: تجزیه تحلیل داده ها |
|
4-1-مقدمه |
74 |
4-2- یافته های توصیفی |
74 |
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری |
|
5-1-خلاصه و نتیجه گیری |
88 |
5-2- محدودیت های تحقیق |
92 |
5-3-پیشنهادات پژوهش |
93 |
فهرست منابع فارسی |
94 |
فهرست منابع غیر فارسی |
96 |
چکیده:
ه
اعتبار این پرسشنامه از نوع صوری بوده و ضریب آلفای کرانباخ برابر با 76/0 بدست آمده است.در این پژوهش بنا برهدف 8 سوال مطرح گردیده است و در کل این پژوهش بدنبال بررسی این سوالات بوده است .در این تحقیق از آزمون های t تک نمونه ای و تحلیل واریانس یک طرفه استفاده شده است. در کلیه سوالات نتایج تاثیر گذار بودن عوامل بر کودکان آسیب پذیر تایید شد اما در کلیه عوامل در زمینه تفاوت میزان تاثیر در کودکان آسیب دیده شنوایی،بینایی و معلول جسمی–حرکتی تفاوتی مشاهده نشده است.
واژگان کلیدی: تلفیقی- فراگیر،آسیب دیده شنوایی،آسیب دیده بینایی، آسیب دیده معلول جسمی- حرکتی