تحقیق ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 136
حجم فایل: 125
قیمت: : 10000 تومان
بخشی از متن:
مقدمه:
ممکن است به دفعات شنیده باشیم که سازمانهای هر چندنوآور از
صحنه رقابت خارج می شوند ، اما سازمانهای دیگر در همان محیط با موفقیت به
کار خود ادامه میدهند.
آیا سازمانهایی که از صفحه رقابت خارج میشوند،
میخواستند به چنین سرنوشتی دچار شوند؟ در پاسخ باید گفت که نمیخواستند
یا نمیخواهند به چنین سرنوشتی دچار شوند سازمانهای کنونی باید دنبال
خلاقیت و نوآوری باشند و برای اینکه از بین نروند همواره باید افراد را
تشویق به نوآوری نمایند و پدیده تغییر را با آغوش باز بپذیرند. (رابینز،
1376)
در اغلب موارد سازمانی کمتر به امر خلاقیت و نوآوری دست میزنند
زیرا آن را تجارت ریسکداری میپندارند که باید از کار اصلی خود منحرف شده و
به اموری که هنوز امتحان نشدهاند، بپردازند.
سازمانی باید با
ساختارهای متناسب سازمانی که متضمن پرورش و رشد خلاقیت باشد به رویارویی
آینده بپردازند و در غیر این صورت محکوم به فنا هستند. دی گرین در نوشته
خود با عنوان «سازمان برازنده و شایسته» بر این باور است که سازمانی باید
حالت سازگاری به خود بگیرند. سازمان خوب و شایسته آن است که محیط را در ک
کند ، اطلاعات و آگاهیهای بایسته را به سرعت آماده کند ،سریع پاسخ دهد،
بستر مناسبی برای پرورش خلاقیت و نوآوری باشد، از تجربیات بیاموزد و
ساختار خود را بازنگری کند. (Degreem, 1982)
روند رو به رشد تکنولوژی و
رقابت فشرده در صنایع و سازمانهای مختلف ، ضرورت خلاقیت و نوآوری را
اجتناب ناپذیر گردانیده است و سازمانهایی موفق هستند که خود را با این روند
تطبیق دهند در غیر اینصورت محکوم به شکست هستند.
در کشور ما به دلیل
برخورداری از ارتکاب طبیعی و منابع خدادادی متاسفانه به فرایند نوآوری توجه
چندانی مبذول نگردیده است و منتظر بودهایم تا دیگران برای ما فکر کنند و
به تولیدات محصولات و فرآیندهای جدید بپردازیم و نتایج آنها را پس از مدت
طولانی و منسوخ شده دریافت و به کار گیریم.
فهرست مطالب:
مقدمه
چکیده
فصل اول
کلیات
بیان مسئله
فرضیهها
متدولوژی
روش شناسایی تحقیق و کارآموزی
فصل دوم
تئوری پردازیی
ادبیات موضوع
فصل سوم
جامعه
جامعه آماری
جامعه نمونه
پرسشنامه
مدلهای آماری
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل آماری
فصل پنجم
نتیجهگیری
پیشنهادات
منابع تحقیق