دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 100 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 174 |
آموزش و پرورش از مهمترین نهادهای اجتماعی محسوب می شود که در واقع کیفیت فعالیتهای سایر نهادهای اجتماعی تا اندازه زیادی به چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بستگی دارد . آموزش و پرورش در دو بعد فردی و اجتماعی در قابل انسانها نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.
شناسایی و شکوفایی استعدادهای افراد در زمینه های مختلف رشد و موزون و متعادل انسان در جنبه های عقلانی، عاطفی ، اخلاقی و اجتماعی مسئولین بس عظیم است که طی فرایند تعلیم و تربیت باید تحقق پیدا کند و اساساً کمال انسانی بشر در گرو تربیت صحیح می باشد.
فرایند تعلیم و تربیت ، نسل آینده را با ارزشهای اجتماعی آشنا می کند، مبانی سازگاری مثبت اجتماعی را به آنها می آموزد، در تحیکم مبانی فردی و اجتماعی می کوشد ، آنها را به فرهنگ جامعه خود آشنا می سازد و با ایجاد مهارتهای هنری، علمی و فنی ، آنها را برای عضویت موثر و مفید و موفق در جامعه آماده می سازد .
علاوه بر اینها آموزش و پرورش باید به رشد قوه قضاوت صحیح ، مسئولیت پذیری، خودآگاهی ، ایجاد روحیه خلاق ، نقاد و متفکر در برخورد با مسائل فردی و اجتماعی بپردازد.
بعلاوه در بعد اجتماعی نیز آموزش و پرورش از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، حفظ و انتقال میراث فرهنگی ، تحکیم روابط و مناسبات اجتماع، تربیتنیروی انسانی ماهر و متخصص ، تحول در روابط و مناسبات اجتماعی، ایجاد شرایط لازم برای توسعه پیشرفت عمومی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و ... فراهم ساختن امکانات لازم برای تضمین رشد و استقلال فرهنگی و اقتصادی از طریق پرورش روحیه اعتماد به نفس، خوداتکایی و تقویت علاقه و رغبت هر چه بیشتر به کار و کوشش و کمال جویی و ... از جمله کارکردهای اساسی است که بر عهده آموزش و پرورش هر جامعه می باشد و روز به روز بر اهمیت و تاثیر آن افزوده می شود .
با توجه به اهمیت عامل رضایت شغلی و تاثیر آن در عملکرد دبیران در این تحقیق سعی شده است تا ضمن بررسی رابطه رضایت شغلی با عملکرد دبیران ، عوامل موثر در رضایت شغلی شناسایی شده و اثر گذارترین و مهمترین این عوامل مشخص شود.
فهرست عناوین
فصل اول: مقدمه پژوهش
مقدمه
- بیان مسئله
- اهمیت موضوع پژوهش
- هدف پژوهش
- فرضیات
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1- پیشینه پژوهش
2-2- تحقیقات انجام یافته
خلاصه فصل
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
3-1- اصطلاحات و داده ها
3-2- جامعه آماری
3-3- نمونه و روش نمونه گیری
3-4- ابزار اندازه گیری
3-5- روش جمع آوری اطلاعات
3-6- ارائه یافته های پژوهش
فصل چهارم : تحلیل یافته های پژوهش
مقدمه
4-1- تجزیه و تحلیل داده ها (کمی)
4-2- تجزیه و تحلیل داده ها (کیفی)
فصل پنجم: نتایج پژوهش
5-1- نتیجه گیری نهائی
5-2- محدودیتهای پژوهش
5-3- پیشنهادات پژوهش
منابع
ضمایم
فهرست جداول
جدول شماره 1-4 توزیع فراوانی مطلق ، نسبی و تجمعی سن
جدول شماره 2-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی سابقه کاری
جدول شماره 3-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی تحصیلات
جدول شماره 2-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی نمره ارزشیابی
جدول شماره 4-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی عوامل سازمانی
جدول شماره 5-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی عوامل گروهی
جدول شماره 6-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی عوامل فردی
جدول شماره 8-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی فرصتهای رشد
جدول شماره 9-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی ماهیت کار
جدول شماره 10-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی سیاستهای سازمان
جدول شماره 11-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی شرایط کار
جدول شماره 12-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی نحوه رفتار همکاران
جدول شماره 13-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی سرپرستان سازمان
جدول شماره 14-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی شرایط کار
جدول شماره 2-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی نحوه رفتار همکاران
جدول شماره 15-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی سرپرستان و مدیران
جدول شماره 16-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی نیازها و اشتیاقها
جدول شماره 17-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی نیازها و اشتیاقها
جدول شماره 18-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی مزایای واسطه ای شغل
جدول شماره 19-4 توزیع فراوانی مطلق نسبی و تجمعی زیر مجموعه عامل فرصتهای رشد
جدول شماره 20-4 جدول آزمون همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای مستقل و وابسته رضایت شغلی و عملکرد
جدول شماره 21-4 جدول آزمون همبستگی پیرسون بین متغیرهای مستقل و وابسته رضایت شغلی و عملکرد
جدول شماره 22-4 جدول آزمون همبستگی اسپیرمن بین متغیرهای عوامل موقعیتی و حالات مشرب شخصی و رضایت شغلی
جدول شماره 23-4 جدول آزمون همبستگی پیرسون بین متغیرهای عوامل موقعیتی و حالات مشرب شخصی و رضایت شغلی
جدول شماره 24-4 تجزیه و تحلیل واریانس یک عاملی بین عوامل اثرگذار بر رضایت شغلی و رضایت شغلی دبیران
جدول شماره 25-4 شاخص های متغیر عوامل اثرگذار بر رضایت شغلی بر حسب عامل میانگین و انحراف معیار
جدول شماره 26-4 نتایج آزمون حداقل اختلاف معنی (LSD) بین میانگین های متغیر عوامل اثرگذار بر رضایت شغلی
جدول شماره 27-4 تجزیه و تحلیل واریانس یک عامل بین عوامل مختلف سازمانی و رضایت شغلی
جدول شماره 28-4 شاخص متغیر عوامل مختلف سازمانی اثرگذار بر رضایت شغلی بر حسب عامل میانگین و انحراف معیار
جدول شماره 29-4 نتایج آزمون حداقل اختلاف معنی دار (LSD) بین میانگین های متغیر عوامل مختلف سازمانی
فهرست اشکال و نمودارها
شکل 1-2 دیدگاه موقعیتی
شکل 2-2 علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی
شکل 3-2 نمودار مدل تحلیلی تحقیق