دی جی پروژه(دیجی پروژه)

دانلود .. پروژه.. تحقیقات .. کارآموزی...پایان نامه ... مقالات انگلیسی همراه با ترجمه.. کارآفرینی ...پروپوزال دی جی پروژه

دی جی پروژه(دیجی پروژه)

دانلود .. پروژه.. تحقیقات .. کارآموزی...پایان نامه ... مقالات انگلیسی همراه با ترجمه.. کارآفرینی ...پروپوزال دی جی پروژه

دانلود تحقیقات و پروژه های دانشگاهی. پرسشنامه . گزارش کارآموزی .. طرح کارآفرینی .. مقالات .. دانلود پایان نامه .. دانبود پرسشنامه .. دانلود تحقیق.. دانلود تحقیق دانشجویی .. دانلود پایان نامه معماری .. دانلود پایان نامه روانشناسی .. دانلود پایان نامه ارشد .. دانلود پایان نامه مکانیک .. دانلود پایان نامه ادبیات .. دانلود نمونه سوالات امتحانی .. دانلود نمونه سوال استخدامی .. دانلود طرح توجیهی .. دانلود پروژه برنامه نویسی.. سی شارپ .. پروژه اچ تی ام ال html ..دانلود تحقیق دانشجویی..دانلود پایان نامه حسابداری .. پایان نامه حسابرسی .. دانلود کارآموزی وکالت .. دانلود گزارش کار آموزی حقوق .. دانلود ژنتیک .. دانلود پروژه متلب .. دانلود پایان نامه حقوق .. ارشد .. دانلود مقالات isi ...دانلود پروژه دانشجویی, دانلود پلان


برای سهولت در پیدا کردن مطلب مورد نظر از جستجوی سایت استفاده کنید
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه


در این میان همکاری اولیا در امور تحصیلی فرزندانشان با مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار استالبته هرگاه صحبت از تعلیم وتربیت به میان می آید اغلب مردم آموزش و پرورش را در نظر می گیرند و بار سنگین تعلیم وتربیت را به دوش مدرسه می گذارندبعضی از خانواده­ها تصور می­کنند که فقط مدرسه مسئول تعلیم و تربیت فرزندانشان است و همه­ی مشکلات باید در آنجا حل شود آنها
دسته بندی علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 197 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 103
بررسی تاثیر ارتباط والدین با مدرسه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 3069
کاربر

یقیناً جمله ی شریفه ی قرآنی  ((تعاونوا علی البر و التقوی ))1 گوش آشنای هرآشنای  تعلیم و تربیت   است و مفهوم و مضمون آن بر همکاری در کارهای خیر ونیکوکاری تاکید دارد و از آنجائیکه در خیر بودن تعلیم وتربیت شکی نیست پس به طور یقین مشارکت همه­ی زیر مجموعه­های یک جامعه­ی خواهان پیشرفت و توسعه، درتعلیم و تربیت فرزندان آن جامعه ضروری و امری بدیهی است و  نیل و دستیابی سیستم ها و افراد یک جامعه  به سعادت دنیوی و اخروی میسور و ممکن نیست مگر با توجه ، عنایت و مشارکت ویژه و همگانی به تعلیم و تربیت فرزندان آن جامعه(حیدری کیا،1387).

در جهان امروز مشارکت و آموزش از پایه های بنیادین توسعه هستند با توجه به این که آموزش و پرورش نتیجه فعالیتهای سه نهاد عمده خانه، مدرسه و جامعه است. همکاری این سه نهاد در امور آموزش و پرورش بیش از پیش ضرورت دارد(قاسمی پویا،1380، 85).

 در این میان همکاری اولیا در امور تحصیلی فرزندانشان با مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.البته هرگاه صحبت از تعلیم وتربیت به میان می آید اغلب مردم آموزش و پرورش را در نظر می گیرند و بار سنگین تعلیم وتربیت را به دوش مدرسه می گذارند.بعضی از خانواده­ها تصور می­کنند که فقط مدرسه مسئول تعلیم و تربیت فرزندانشان است و همه­ی مشکلات باید در آنجا حل شود آنها از آموزش و پرورش انتظار دارند فرزندانشان را به بهترین وجه ممکن برای داشتن یک زندگی سالم و به دور از هر نوع آشفتگی تربیت نموده و مهارت های لازم این زندگی مورد انتظار آنها را به فرزندانشان آموزش دهد.

کار این دو گروه ( اولیا و مربیان) آنقدر به هم مرتبط است که اگر یکی قصور کند تلاش دیگری خنثی می شود. بنابر این هر پدر ومادری که فرزند خود را به یک واحد آموزشی می سپارند به عنوان عضوی از آن واحد آموزشی در آمده و باید خود را موظف به همکاری  وهمفکری با افرادی که در آموزش  وپرورش فرزندانشان سهم دارند، بدانند. (حیدری کیا،1387)

در سایه­ تداوم ارتباط والدین و مربیان است که رفتار­های نابهنجار و وضعیت­های نامطلوب آموزشی دانش­آموزان بهبود خواهد یافت و محیط آموزشی،محیطی امن و همراه با همدلی و همکاری خواهد بود.(امیراحمدی آهنگ،1388،ص79)

بنابراین،به دلیل اهمیت ارتباط بین خانواده و مدرسه در حل مسائل دانش­آموزان و پیشرفت تحصیلی آنها در این تحقیق مقطع ابتدایی مورد بررسی قرار می گیرد.

فهرست مطالب

فصل اول. 5

مقدمه. 5

1-1-بیان مساله. 7

1-2-اهمیت و ضرورت موضوع. 9

1-3-اهداف پژوهشی. 11

1-3-1-هدف کلی:. 11

1-3-2-اهداف جزئی:. 11

1-4-فرضیه پژوهش. 11

1-5- تعریف متغیرهای پژوهش. 12

1-5-1-تعریف نظری. 12

1-5-2-تعریف عملیاتی. 12

فصل دوم. 14

2-1-تاریخچه ارتباط و همکاری اولیا و مربیان  15

2-2-مفهوم مشارکت. 16

2-3-انواع مشارکت. 17

2-4-موانع مشارکت اولیا در امور مدرسه. 18

2-5-موانع مشارکت اولیا از سوی مدرسه. 19

2-6-موانع مشارکت از جانب اولیا. 20

2-7-نقش والدین در پیشرفت تحصیلی فرزندان. 21

2-8-ضرورت آموزش جامعه شناختی آموزش و پرورش. 23

2-9-تاثیر ارتباط مستمر اولیا و مربیان در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان   24

2-10-اهمیت نقش مشارکت خانواده ها در آموزش. 28

2-11-نقش اجتماع در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 28

2-12-تاثیر مدرسه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 31

2-13- تاثیر حضور والدین در مدرسه. 34

2-14-عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی کودک. 37

2-15-نقش مشاور در همکاری خانه و مدرسه. 39

2-16-اهمیت خانواده در تحصیل فرزندان. 45

2-17-خانواده به عنوان معلم و الگو. 45

2-18- نقش والدین در موفقیت‌های تحصیلی و رفتاری فرزندان   46

2-19-باورهای والدین، موفقیّت فرزند. 50

2-20-شیوه‌ حضور و مداخله ی والدین. 51

2-21-عوامل موثر در ترک تحصیل دانش آموزان. 53

2-22-پیشینه تحقیق. 53

فصل سوم. 58

3-1-روش تحقیق. 58

3-2-جامعه آماری. 59

3-3-نمونه آماری. 59

3-4-روش گردآوری اطلاعات. 60

3-5-روایی وپایایی پرسشنامه. 60

3-6-روش تجزیه وتحلیل داده ها. 61

فصل چهارم. 62

مقدمه. 63

آمارتوصیفی سوالات پرسشنامه. 64

آمار استنباطی. 78

فصل پنجم. 81

مقدمه. 81

5-1-خلاصه تحقیق. 82

5-2-نتیجه گیری. 83

5-3-پیشنهادات کاربردی. 84

5-4-پیشنهادات پژوهشی. 85

5-5-محدودیت ها. 86

منابع. 87

پیوست. 90

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی