دی جی پروژه(دیجی پروژه)

دانلود .. پروژه.. تحقیقات .. کارآموزی...پایان نامه ... مقالات انگلیسی همراه با ترجمه.. کارآفرینی ...پروپوزال دی جی پروژه

دی جی پروژه(دیجی پروژه)

دانلود .. پروژه.. تحقیقات .. کارآموزی...پایان نامه ... مقالات انگلیسی همراه با ترجمه.. کارآفرینی ...پروپوزال دی جی پروژه

دانلود تحقیقات و پروژه های دانشگاهی. پرسشنامه . گزارش کارآموزی .. طرح کارآفرینی .. مقالات .. دانلود پایان نامه .. دانبود پرسشنامه .. دانلود تحقیق.. دانلود تحقیق دانشجویی .. دانلود پایان نامه معماری .. دانلود پایان نامه روانشناسی .. دانلود پایان نامه ارشد .. دانلود پایان نامه مکانیک .. دانلود پایان نامه ادبیات .. دانلود نمونه سوالات امتحانی .. دانلود نمونه سوال استخدامی .. دانلود طرح توجیهی .. دانلود پروژه برنامه نویسی.. سی شارپ .. پروژه اچ تی ام ال html ..دانلود تحقیق دانشجویی..دانلود پایان نامه حسابداری .. پایان نامه حسابرسی .. دانلود کارآموزی وکالت .. دانلود گزارش کار آموزی حقوق .. دانلود ژنتیک .. دانلود پروژه متلب .. دانلود پایان نامه حقوق .. ارشد .. دانلود مقالات isi ...دانلود پروژه دانشجویی, دانلود پلان


برای سهولت در پیدا کردن مطلب مورد نظر از جستجوی سایت استفاده کنید
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه


پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی همراه با پرسشنامه و کار آماری
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 3821 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 129
ارائه مدل یا الگویی کاربردی برای تصمیم گیری در امر توسعه محصول جدید در شرکت گرانیت بهسرام

فروشنده فایل

کد کاربری 3069
کاربر

هدف از انجام این پژوهش ، ارائه مدل یا الگویی کاربردی برای تصمیم گیری در امر توسعه محصول جدید در شرکت گرانیت...می­باشد. دراین تحقیق، محقق به دنبال شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی در توسعه محصول جدید در سنگ گرانیت است که نتیجه آن موجب بهبود در شناخت عوامل مهم تاثیرگذار دراین فرایند و تصمیم گیری و اتفاق نظر در مدیران شرکت گرانیت خواهد شد که باتوجه به توضیحات اخیر می­توان نتیجه گرفت که این تحقیق از نظر هدف و ماهیتاََ یک تحقیق کاربردی است. این تحقیق از نظر ماهیت و روش توصیفی-پیمایشی ازنوع موردی و از نظر هدف و ماهیت یک تحقیق کاربردی است.

پرسشنامه نهایی دربین 15 نفر از خبرگان باسابقه (مدیران صنعت) و محقق که در زمینه توسعه محصول آشنایی کافی داشته اند ازبین دپارتمانهای مختلف ،نظیر بازاریابی وفروش ،تحقیقات مهندسی، تولید و پژوهشکده گرانیت  از بخش های صنفی و ستادی شرکت تکمیل شده است که انتخاب این افراد توسط مدیران طرح بوده است. .ازآنجایی که طرح تحقیق مطالعه موردی می باشد،از جهت نوع تحقیق، حجم نمونه با جامعه برابراست. پایایی پژوهش ازضریب آلفای کرونباخ که بانرم افزارSpss16 مورد تجزیه تحلیل قرارگرفت ولاضریب بالایی ،پایایی آن تایید شده است.

ضریب الفای کرونباخ پرسشنامه پیش آزمون به کمک نرم افزار SPSS برابر 0.766 به دست آمد . بررسی داده ها برای چهار عامل اصلی ،تکنولوژی، بازاریابی، تجاری سازی و تیم توسعه محصول جدید برای وضع موجود وایده ال در گرانیت بهسرام کاشان نشان داد؛ وضع موجود در تمامی موارد کمتر از وضعیت ایده ال بوده ، که این بدان معنی است که برای رسیدن به وضعیت ایده ال باید براین عوامل اصلی تاکید بیشتری اعمال گردد و باارائه راهکارهای مناسب که در ادامه ارائه خواهد شد؛ می توان وضعیت موجود را به ایده ال نزدیک تر نمود

فهرست مطالب

چکیده. 1

فصل اول

کلیات تحقیق

ارائه مدلی جامع برای توسعه محصول جدید(NPD) درشرکت گرانیت ..... 3

1-1- مقدمه:3

1-2- ضرورت واهمیت تحقیق(بیان مسأله). 4

1-3- پیشینه تحقیق:5

1-4- فرضیه های تحقیق:7

1-5- اهداف تحقیق:7

1-6- روش تحقیق:8

فصل دوم

ادبیات تحقیق

2-1- مقدمه. 10

2-2- بخش اول:مفاهیم محصول و توسعه محصول جدید.. 11

2-2-1- کالا و مفاهیم آن:11

2-2-2- تعریف کالا:11

2-2-3- سطوح کالا:11

2-2-4- سلسله مراتب کالا:12

2-2-5- طبقه بندی کالا:13

2-2-6- توسعه محصول از نظر عامگرایان و خاصگرایان :17

2-2-7- گزارشی جامع ازبهره وری توسعه محصول در صنایع آمریکا23

2-2-8- نرم افزار مدیریت دوره عمر محصول(PLM) :27

2-2-9-حوزه های P L M... 27

2-2-10-دلایل تنوع اشکال منحنی عمر محصولات:28

2-2-11- منحنی عمر محصول برای کالاهایم عمولی.. 29

2-2-12- تحلیل ویژگی کالا درهرمرحله ازعمرکالا :29

2-2-13- اشکال منحنی عمر کالاهای خاص:30

2-3- بخش دوم: عوامل کلیدی توسعه محصول.. 35

2-3-1- نیازها،خواسته ها و تقاضاها36

2-3-2- محصولات یا کالاها:37

2-3-3- ارزش،هزینه ورضایت:37

2-3-4- مبادله ، تعاملات وروابط:37

2-3-5- شرایط مبادله برای انجام مبادله :38

2-3-6- آمیخته های بازاریابی :41

2-3-7- رابطه تکنولوژی و ارزیابی آن برای تولید محصول جدید:46

2-3-8- مدلهای ارزیابی تکنولوژی :48

2-3-9- عامل مدیریت تیم توسعه محصول.. 49

2-3-10- استراتژیها و مدل های توسعه محصول.. 50

2-3-11- استراتژی عمومی پورتر:51

2-3-12- مدل استراتژی رقابتی آنسف:52

2-3-13- مدل استراتژی سازگاری محصول جدیدبامهارتهای R&D موجودشرکت.... 54

2-3-14- مدل توسعه ویژگیهای کیفی درمحصولQ F D.. 56

2-3-15- مدل نقشه راه محصول(PLR):57

2-3-16- مدل توسعه محصول مرحله به مرحله کوپر:58

فصل سوم

روش تحقیق

3-1- مقدمه. 62

3-2- روش تحقیق.. 62

3-3- تحقیق از نظر ماهیت وروش :63

3-4- جامعه ونمونه آماری تحقیق:64

3-4-1- جامعه آماری مورد مطالعه:64

3-4-2- برآورد حجم نمونه وروش نمونه گیری... 64

3-5- ابزار ومراحل جمع آوری وتجزیه وتحلیل داده ها:64

3-5-1- تصمیم گیری چند معیاره (MCDM):66

3-5-2- رویکرد تحلیل سلسه مراتبی (AHP). 66

3-5-3- بیان اصول ریاضیAHPوچگونگی اولویت بندی این روش:68

3-5-4- بیان اصول اولویت بندی عوامل:69

3-6- درخت تصمیم برای شرکت گرانیت :71

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

4-1- مقدمه. 74

4-2- نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل پیش آزمون.. 74

4-2-1- نتایج حاصل از تحلیل پیش آزمون:75

4-2-2- آنالیز پایایی پرسشنامه با تکنیک آلفای کرونباخ:77

4-2-3- مدل تحقیق:78

4-2-4- نتایج حاصل از تحلیل پرسشنامه نهایی و آزمون فرضیه ها:80

4-3- مقایسه عوامل اصلی مدل:91

4-4- مقایسه شاخص های کلیدی تکنولوژی:92

4-5- مقایسه شاخص های کلیدی بازاریابی:93

4-6- مقایسه شاخص های کلیدی تجاری سازی:94

4-7- مقایسه شاخص های کلیدی تیم توسعه محصول:95

فصل پنجم

نتیجه گیری ، پیشنهادات و محدودیت های تحقیق

5-1- مقدمه. 97

5-2- نتیجه گیری حاصل از یافته های پژوهش.... 97

5-2-1- نتایج حاصل از یافته هاو فرضیات پژوهش.... 97

5-2-2- نتایج حاصل از عوامل اصلی مدل پژوهش.... 97

5-2-3- نتایج حاصل از شاخص های عوامل اصلی مدل:98

5-3- پیشنهادات برای بهبود فرایند توسعه محصول جدید در گرانیت  .... 100

5-4- پیشنهادات در سطح کلان برای موفقیت درNPDدر گرانیت ...:100

5-5- پیشنهادات تاکتیکی.. 101

5-6- پیشنهادات برای محققین بعدی... 104

منابع

مراجع فارسی:106

مراجع انگلیسی.. 107

پیوست: پرشسنامه نهایی پژوهش براساس الگوی AHP. 108

 فهرست اشکال

شکل2-1:سطوح پنج گانه کالا.. 11

شکل2-2: طبقه بندی انواع کالا.. 15

شکل2-3:فرایند توسعه محصول جدید وتوفیق درتوسعه محصول ازدیدگاه کریک وهارت... 18

شکل2-4عوامل موثربرتوسعه محصول جدید باتغییرات محیطی و سهم بازار. 22

شکل2-5:منحنی دوره عمر کالاهای تخصصی.. 31

شکل 2-6منحنی دوره عمر کالاهای معمولی تخصصی.. 31

شکل 2-7منحنی دوره عمر کالاهای سرگرم کننده. 32

شکل2-8منحنی دوره عمر کالاهای تابع مد.. 32

شکل2-9:فرایندایده وغربال ایده هابرای توسعه محصول.. 33

شکل2-10 :منحنی دوره عمرمحصول بابرند-سود-فروش-رضایت محصول.. 34

شکل2-11 : ساختاراقتصادی مبادله مدرن.. 39

شکل2-12:نیروهای اصلی دربازاریابی مدرن.. 39

شکل 2-13: مفهوم بازاریابی.. 40

شکل2-14:جهش تغییرات تکنولوژی درتوسعه محصول.. 48

شکل 2-15: عوامل مدیریت وتاثیرآن برتوسعه محصول.. 50

شکل 2-16: ماتریس استراتژی عمومی پورتر. 52

شکل 2-17:ماتریس استراتژی رقابتی آنسف.... 52

شکل 2-18:مدل استراتژی سازگاری محصول جدیدبامهارتهای R&D موجودشرکت.... 55

شکل 2-19:مدل نگرش فرایندطراحی محصول جدید با تکنیک QFD.. 57

شکل 2-20:مدل ساختاری توسعه محصول جدید.. 58

 فهرست جداول

جدول2-1: عارضه یابی شکست درفرایندتوسعه محصول از دیدگاه کریکوهارت... 20

جدول2-2: نه روش برای ساختن وپرورش تقاضاازدیدگاه مدل آنسف باتوجه به نوع بازارومحصول.. 53

جدول 2-3:مدل 6مرحله ای توسعه محصول کوپر. 60

جدول 3-1:جدول مقایسات زوجی.. 68

جدول 3-2: جدول مقیاس مقایسه زوجی.. 69

جدول 4-1: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تکنولوژی... 75

جدول 4-2: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل بازاریابی.. 76

جدول 4-3: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تجاری سازی... 76

جدول 4-4: نتایج توصیفی و اولویت بندی شاخصهای عامل تیم توسعه محصول.. 77

جدول 4-5: مقایسات زوجی عوامل اصلی مدل.. 81

جدول 4-6: مقایسات زوجی شاخصهای تکنولوژی... 82

جدول 4-7: مقایسات زوجی شاخصهای بازاریابی.. 83

جدول 4-8: مقایسات زوجی شاخصهای تجاری سازی... 84

جدول 4-9: مقایسات زوجی شاخصهای تیم توسعه. 85

جدول 4-10: مقایسات زوجی عوامل اصلی مدل.. 86

جدول 4-11: مقایسات زوجی شاخصهای تکنولوژی... 87

جدول 4-12: مقایسات زوجی شاخصهای بازاریابی.. 88

جدول 4-13: مقایسات زوجی شاخصهای تجاری سازی... 89

جدول 4-14: مقایسات زوجی شاخصهای تیم توسعه. 90

جدول 4-15: مقایسه وضع موجود و ایدهآل عوامل اصلی.. 91

جدول 4-16: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تکنولوژی... 92

جدول 4-17: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی بازاریابی.. 93

جدول 4-18: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تجاری سازی... 94

جدول 4-19: مقایسه وضع موجود و ایدهآل شاخص های کلیدی تیم توسعه محصول.. 95

 فهرست نمودار

نمودار2-1:شاخص بهره وری در صنایع مختلف آمریکا در 5سال.. 24

نمودار2-2: رتبه بندی عوامل موثر بر بهره وری توسعه محصول در صنایع آمریکا در سال1989 25

نمودار2-3: دسته بندی آمیزه های بازایابی (4ps)ازدیدگاه کاتلر.. 44

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی