دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 631 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
مقدمه
سنت نام گذاری سالها توسط رهبر فرزانه انقلاب علی رغم تمام برکاتی که برای کشور داشته در چند سال اخیر رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. معظم له با فهم درست از نیازهای حیاتی کشور و به منظور تنظیم آهنگ حرکت مسئولان و مردم، به طرح عناوین و شعارهای عملیاتی پرداخته و التفات عمومی را برای بسیج تمام امکانات و منابع موجود در راستای تحقق اهداف این نام گذاری در یک نقطه متمرکز می کنند. در سال 1388 نیز توسط مقام معظم رهبری مزین به عنوان “ اصلاح الگوی مصرف” گردیده است. امسال مطلع دهه چهارم انقلاب، دهه تحقق پیشرفت و عدالت توامان در کشور است.
اصلاح الگوی مصرف
هر انسانی با دیدگاههای مختلف به این جمله می اندیشد و در حوزه تخصص خود در این باره اندیشه می کند . معطوف کردن فکر تنها به چگونه مصرف کردن آب و برق و گاز ، بسیاری از اشتباهاتی که پیرامونمان رخ می دهد نادیده می مانند . از دیدگاه من اصلاح الگوی مصرف فقط به چگونه استفاده کردن از منابع طبیعی مثل آب و برق و گاز محدود نمی شود . در زندگی روزمره می بینیم که پیرامون ما کارهایی انجام می شود که یا از روی نادانی است ، یا به دلیل خودخواهی است و یا ...... که با کمی تامل متوجه می شویم که عبارت اصلاح الگوی مصرف در خصوص این کارهانیز کاربرد دارد که در زیر مواردی را که به وفور اتفاق می افتد متذکر می شوم :
● سازمانها و محیطهای آموزشی :
۱) استفاده بی رویه از گچ . به طوری که در هر کلاس فقط به ۲ یا ۳ رول گچ نیاز است ، درحالیکه بیشتر از ۱۰ رول گچ به صورت شکسته و نیمه کاره در محفظه مخصوص گچ و یا پای تابلو وجود دارد و چه بسا زیر پای معلم و دانش آموز!!!
مقدمه------------------------------------------------1
اصلاح الگوی مصرف-------------------------------------4
چرا اصلاح الگوی مصرف؟ ---------------------------------6
نقش مردم و دولت در اصلاح --------------------------------7
اصلاح الگوی مصرف در فرهنگ دینی ------------------------14
پیش نیازهای اصلاح الگوی مصرف---------------------------17
پیش نیازهای اصلاح الگوی مصرف---------------------------19
موانع و تهدیدات اصلاح الگوی مصرف-----------------------22
راهکارهای اساسی اصلاح الگوی مصرف-----------------------26
منابع ------------------------------------------------30