پایان نامه تاثیر آراستگی ظاهر معلم و چگونگی تاثیر رنگها در یادگیری
فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 111
حجم فایل: 595
قیمت: : 30000 تومان
بخشی از متن:
پایان نامه علوم تربیتی و روانشناسی با عنوان بررسی تاثیر آراستگی ظاهر معلم و چگونگی تاثیر رنگها در یادگیری دانش آموزان مقطع ابتدائی
بخشی از مقدمه:
معلم در مدرسه تنها فردی است که میتواند گاهی نفوذی همانند با نفوذ والدین برای کودک داشته باشد، طفل را بسازد و یا او را از نو جهت دهد، معلم برای کودک شخصیت مقتدری است که در عین حال میتوان الگوی اخلاق و رفتار باشد . کودک بتدریج با دنیای فکر و علم و وسعت نظر معلم مرتبط میشود و سعی میکند در موارد بسیاری از او تقلید کند.
دانش آموز شدیداً تحت تآثیر معلم آگاه و کارآزموده خویش است، آن چیزی را ارزش به حساب می آورد که معلم آن را تآئید کند و آن چیزی را زشت و ناصواب می شناسد که معلم او زشت بداند . کار او بر اساس کار معلم و شخصیتش انعکاسی از شخصیت اوست.
آنها که معلم کودکانند به حقیقت نماینده مربیان اجتماع ، والدین و جامعه هستند . بار سرپرستی و تربیت نسل جدید را آنها بر دوش می کشند و همانها نسل را به مقصد میرسانند . بر اساس کار و عمل شان باید از روی حساب و اندیشیده باشد.
ما معتقدیم تنها تسلط به درس و برنامه نمیتواند کودک را بسازد بلکه شخصیت ، فکر و روان معلم هم باید ساخته شده باشد و این امری است که از لحاظ روانشناسان جداً مورد تآئید است . معلم کودک باید این جرآت را داشته باشد که به ارزیابی و شناسایی خود بپردازد ، نقاط ضعف و قدرت خود را تشخبص دهد ، ببیند که مسائل و مشکلات او چیست؟ میزان تسلط بر نفسش تا چه اندازه است؟ تا چه حد قدرت اداره خود ودیگران را دارد؟ چگونه میتواند این قدرت را به نفع دانش آموز افزایش دهد؟ ....
خلاصه فصول:
در فصل اول به بیان مساله، کلیات و اهمیت تحقیق پرداخته شده است. در فصل دوم سابقه موضوع تحقیق مورد بررسی قرار گرفته و دیدگاههای مختلف یعضی از نویسندگان بیان شده است.
در فصل سوم، روش تحقیق، آزمودنیها و چگونگی گزینش آنها ، روش تهیه و اجرای پرسشنامه و روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات شرح داده شده است. در فصل چهارم به یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها پرداخته شده است. و در فصل پنجم خلاصه تحقیق و پیشنهاد ها ارائه شده است. فهرست منابع و مآخذ به همراه متن پرسشنامه نیز در آخرین صفحات آمده است.