تحقیق بررسی موانع و مشکلات در کلاسهای چند پایه
فرمت فایل دانلودی: .rarفرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 12
حجم فایل: 135
قیمت: : 3500 تومان
بخشی از متن:
چکیده:
توسعه مدارس با کلاسهای درس چند پایه دو دلیل اساسی دارد: فلسفی و ملاحظات اداری، از نظر فلسفی کلاسهای چند پایه به منظور بهبود در رشد شناختی و اجتماعی دانشآموزان و کاهش رفتارهای ضد اجتماعی و از سوی دیگر بنا به دلایل اداری همچون کاهش جمعیت دانشآموزی، نیازهای اداری- مالی، موقعیت جغرافیایی و ..... این کلاسها تشکیل میشود و از آنها به عنوان ابزاری جهت خدمت به انسانهای محروم و مراکزی جهت ایجاد آگاهی اجتماعی پیشرفتهای اقتصادی و اصلاحات آموزشی بهرهبرداری میشود.
در کنار مشکلاتی از قبیل نیروی انسانی، سازماندهی برنامههای درسی، دانشآموزان ، فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی، موقعیت جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و منطقهای در کلاسهای چند پایه محاسن زیادی هم به چشم میخورد، دانشآموزان به طور فعال در فرایند یادگیری شرکت میکنند با مدیریت و برنامهریزی درست آموزش در این کلاسها روش سودمندی برای آموزش بنیادی در مناطق کم جمعیت است. دانشآموزان کلاسهای چند پایه میآموزند که چگونه یاد بگیرند و یاد بدهند و باهم همکاری کنند. در این مقاله از روش مشاهده و کتابخوانی و تجربهی تدریس خود در این کلاسها استفاده شده است.
واژگان کلیدی: کلاس درس چند پایه، محاسن، مشکلات، مدیریت
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
بیان مساله و ضرورت آن
محاسن کلاسهای چند پایه
مشکلات کلاسهای چند پایه
روش های تدریس در کلاس های چند پایه
مدیریت در کلاسهای چند پایه
گروه بندی دانش آموزان در کلاس های چند پایه
روش های ارزشیابی در کلاس های چند پایه
نتایج
منابع و مأخذ